Monday, December 20, 2010

TAMAN SINAR HARAPAN CHERAS



Pada 13 Disember 2010 yang lepas, satu lawatan kerja oleh Pengerusi, Setiausaha dan Bendahari Persatuan Pembantu Perubatan cawangan Selangor ke Tmn Sinar Harapan Cheras
yang terletak di KM 18, Mukim Sungei Long, Jalan Cheras, Kajang .
 
Lawatan kerja ini bertujuan untuk melihat dan mengetahui dengan lebih lanjut berkenaan Tmn Sinar Harapan dan  untuk menjayakan Program Khidmat Sosial anjuran Persatuan tidak lama lagi.

Taman Sinar Harapan Cheras adalah Institusi latihan bagi golongan remaja kurang upaya akal yang berusia diantara 14 hingga 25 tahun terdiri dari lelaki dan perempuan. Kategori yang masuk kesini adalah mereka yang boleh berdikari iaitu yang boleh menguruskan diri sendiri dan boleh dilatih.Pada ketika ini pelatih disini seramai 50 orang.




Pihak Persatuan Pembantu Perubatan Cawangan Selangor telah merancang untuk mengadakan Program Khidmat Sosial di sini .Program ini dirancang akan diadakan pada 22 Januari 2011 .

Program yang telah dirangka pada hari tersebut ialah;


8.00 – 8.30 PG            ; Senamrobik
8.30 – 9.30 Pg             : Sarapan
9.30 – 11.30 pg           : Sukaneka
11.30 – 12.30 t/hari    : Menyanyi
12.30  t / hari               ; Penyampaian cenderahati dari Persatuan PP
                             Kepada Pengetua Tmn Sinar Harapan.
1.00 ptg                       ; Makan tengahari untuk pelatih-pelatih.
  1.30ptg                       ; Bersurai .

Semua peserta PPP akan ke Wisma Pembantu  Perubatan  Reko Sentral Kajang  untuk  Makan Tengahari.

# Pemeriksaan kesihatan (skin condition / blood  screening /pemakanan ) akan dilakukan secara berkala diantara program-program diatas.

Kepada semua Penolong Pegawai Perubatan di Negeri Selangor yang berminat untuk bekerjasama dalam Program ini amat dialu-alukan. Cadangan, pandangan, pendapat ,sumbangan wang tunai dan tenaga kerja amat dialu-alukan. Sila berhubung dengan En. Ahmad Syamsul Rezali ditalian 012-2622234 untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment